Fül Elek

2013 óta éves szinten kerül megrendezésre a “FülElek”. Az augusztusi eseményre a szeptemberben iskolát kezdő első osztályos tanítványainkat, szüleiket és a fogadó integráló pedagógusokat várjuk.

Munkánk során azt tapasztaltuk, hogy tanévkezdéskor nem csak a leendő tanítványainknak, hanem az első osztályosok pedagógusainak is számtalan új tényezővel kell szembesülniük, akár a leendő osztály összetételére, akár a napirend bevezetésére gondolunk. Eme tapasztalat hívta életre rendezvényünket, ahol az általános iskolát kezdő hallássérült tanuló és leendő pedagógusa nyugodt körülmények között, játékos tevékenységek közben ismerkedhetnek meg egymással. Az intézményünkbe látogató integráló pedagógusokat támogatjuk, hogy felkészülten tudják fogadni a sajátos nevelési igényű gyermeket. Előadás keretében tájékozódhatnak a hallássérülés lehetséges okairól, mértékéről, következményeiről, megismerkedhetnek a hallásjavító készülékek típusaival és működésükkel, továbbá tanácsokkal gazdagodnak a hallássérült tanuló sikeres integrációja, beilleszkedésének elősegítése terén. Érzékenyítő foglalkozás keretein belül egészen közel juthatnak a hallássérült gyerekek személyiségéhez, szokásaihoz, gondolkodásához.

 

A “FülElek” program révén még tanévkezdés előtt megismerkedhet a befogadó pedagógus és a hallássérült gyermek. A pedagógus a sikeres integrációhoz elengedhetetlen bázistudásra tehet szert, továbbá a találkozó támogatja a szülő-pedagógus- szurdopedagógus partneri viszony kialakulását, melyhez a “FülElek” zárásaként tartott kötetlen beszélgetés, közös játék is hozzájárul.